Nordicform AS

Nordicform er eier av merkevaren Norsk Dun, med mange forskjellige produktserier. I samarbeid med Innovasjon Norge skulle det lanseres et nytt Norsk Dun-produkt i Tyskland, som et high-end produkt. Nordicform kom til oss for å gjennomføre en navneprosess på det nye produktet, og få utarbeidet en kampanjeløsning.

Kunde
Nordicform AS

Leveranser
Merkevarehjul, brosjyre, kampanjeside, kampanjefilm, emballasje til tre produkter

Link
www.auroraofnorway.com

Situasjonen

Nordicform / Norsk Dun leverer dyner og puter til mange av de norske kjedene, enten under andre merker eller som Norsk Dun-produkter.

Målet

Nordicform / Norsk Dun selger ikke selv sine egne produkter i Norge, men ønsket å utvikle et eget brand som skulle selges i Tyskland. Dette produktet skulle formidle en aura av den norske naturen, som tyskere er så glade i.

Løsningen

Etter gjennomgang av merkevarehjulet fant vi frem til navnet “Aurora”, fra Aurora Borealis – Nordlys. Payoff ble “Inspired by the Northern Light”, fra Aurora Borealis. Logoen tok naturligvis utgangspunkt i det samme.

Reklame for dyne- og puteprodukter er tradisjonelt sett produktbilder i en seng uten sengetøy. Vi ønsket å gjøre noe annerledes. Utgangspunkt for filmen var nordlyset, fjell, renhet, snø og et eksotisk, flott miljø.

I tillegg til filmen lagde vi en onepager-nettside som viser alle produkter og forteller historien.

Emballasje for dyner og puter i tre forskjellige størrelser er designet med samme ikoner og beskrivelser som ligger på nettsiden.