Euronics kundeklubb

Euronics ville synliggjøre sine konkurransefortrinn i de digitale kanalene. Det ble gjort gjennom en kundeklubb som bygger lojalitet gjennom gode tilbud og gode råd og tips.

Kunde
Euronics

Leveranser
Nettside

Link
kundeklubb.euronics.no

Situasjonen

Euronics-butikkene har personale med mye kunnskap om det de selger. Butikkmedarbeiderne gir hver dag kundene råd om alt fra bruk til vedlikehold. De inspirerer sine kunder gjennom å demonstrere produkter og dele sin kunnskap og erfaring. Dette er en praksis som Euronics er svært gode på.

Målet

Euronics ønsket å synliggjøre dette konkurransefortrinnet i de digitale kanalene. Gjennom godt digitalt innhold skulle Euronics også der gi sine kunder svar på hvorfor og hvordan, med utgangspunkt i hver enkelt kundes behov.

Løsningen

  • Euronics kundeklubb er utformet etter konseptet Gode råd er ikke dyre.
  • Kundeklubben skal, i tillegg til å gi medlemmene faste lave priser og gode medlemstilbud, også levere innhold som gir nyttige råd og tips i en hektisk hverdag.
  • En typisk kundereise starter i dag med et søk på nettet. Det er en jungel av informasjon der ute. Godt innhold skiller seg ut ved at leseren finner det lett, og at innholdet faktisk svarer til forventningene.
  • Butikkene er en god kilde til innsikt om hva kundene ønsker av informasjon. Videre har det vært viktig å analysere eksisterende innhold. Basert på dette ble det utviklet innhold kundene har behov for, og setter pris på å motta.
  • Innholdet som nå spres er i form av filmer – som både viser kundene hvordan og gir svar på hvorfor – samt alt fra oppskrifter til artikler med flerfoldige eksterne intervjuer.
  • Kundeklubbens nettside ligger åpen for alle, på denne måten er innholdet godt synlig uansett om du er med i kundeklubben eller ikke.
  • Gjennom god innholdsmarkedsføring skal medlemmene få samme opplevelsen som kundene får i Euronics-butikkene; Gode råd er ikke dyre.