Centric IT – dynamiske bannere

Gjennom relevante bannerannonser som var lekne og samtidig helt konkrete i budskapene, fikk Centric klikktall vi ikke har sett på mange år.

Kunde
Centric

Leveranser
Bannere og landingsside

Utfordringen

Centric er et av Norges ledende bemanningsselskaper. De bemanner mange ulike stillingstyper, innenfor flere bransjer og med svært ulik tidshorisont, for å nevne noen variabler. Nettopp alle mulighetene gjør det vanskelig å være konkrete om hva som tilbys.

Løsningen

Dynamiske bannere som vekslet mellom en rekke ulike budskap, alle helt konkrete. Bannerne var i stadig bevegelse, og skapte dermed oppmerksomhet. Det viktigste var likevel å kunne gå fra generelle budskap stillingstitler og beskrivelser som traff målgruppen – bemanningsansvarlige i IT-bransjen – langt mer nøyaktig.

Bannerene er utviklet i HTML5, som gjør at samme løsning også kan brukes til mobil og tablet.

Resultater

Kampanjen gikk over flere uker i næringslivsavisen E24. Der oppnådde den hele 1.09 % klikkrate, et tall så høyt at vi måtte gå grundig inn i øvrig tallmateriale for å utelukke feil eller misbruk. Brukerne som klikket ble sendt til en egen kampanjeside. Gledelig nok viste tallene herfra at brukerne som kom fra bannerne hadde tilnærmet like høy kvalitet som brukere som hadde funnet frem til sidene på egenhånd.

Til sammenligning hadde en tilsvarende kampanje i samme nettavis for Centric, men med statiske bannere, en klikkrate på 0,09 prosent. Dette regnes også som en normalt god klikkrate.